Powerliftingkampen.nl

Jeroen van de Pol

Jeroen van de Pol

Biografie

1. Wanneer ben je met powerliften begonnen en wanneer ben je bij het team gekomen?
Ik ben denk ik zo’n 9 jaar geleden begonnen met het doen van de powerlift oefeningen, en met name het bankdrukken.
In denk dat het 2012 was dat ik voor de eerste keer lid werd van Team Kampen. Het team was toen nog onder leiding van Fred Anneese.
Hierna was ik even aangesloten bij PLH.
De tweede keer dat ik lid werd van Team Kampen was in 2016

2. Wat is de reden dat je bent gaan powerliften?
Als klein kind keek mijn vader altijd op TV naar de Sterkste man.
Vanaf toen heeft kracht mij altijd geïnteresseerd.
De interesse en wetende dat ik al op jonge leeftijd sterker was dan leeftijdsgenootjes triggerde mij om hier iets mee te gaan doen.
Aangezien ik met mijn lengte van 1m81 mijzelf te klein vond voor Strongman ben ik mij gaan toeleggen op het powerliften.

3. Wat is jouw doel (in gewichten en/of uiterlijk) voor 2017?
Mijn doel is om eind 2017 een 700 RAW totaal of hoger te halen op een powerlifting meet.

4. Train je RAW of met Equipement?
Ik train al enige tijd weer RAW.
Voorheen toen ik vooral bench only wedstrijden deed en trainde ik ook wel in een single ply bench suit.
Ik merkte hierbij dat je nog veel meer afhankelijk bent van de aanwezigheid en kunde van een trainingspartner dan wanneer je RAW traint, en dat brak mij op.
Nu train ik in sommige gevallen nog wel met een slingshot (Titan RAM) om hiermee mijn RAW bench omhoog te krijgen.

5. Wat eet je allemaal om je doel te bereiken?
Ik probeer gewoon veel en gezond te eten, hoewel een bal gehakt er ook wel in gaat!

6. Heb je speciale rituelen voordat je aan de wedstrijd gaat beginnen?
Gewoon focussen en jezelf niet teveel in conversaties mengen voordat je het plankier op moet

7. Wat doe je naast het powerliften?
Ik werk als BHV/Milieu coördinator in een ziekenhuis.
Tevens ben ik een mooi weer visser en zit ik bij mooi weer graag met vrienden op een terrasje.

Goal KG Bench nvt
Goal KG Squat nvt
 Goal KG Deadlift 200